Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

internetového obchodu vinyloveplatne.sk

Článok I

Úvodné ustanovenia

1.1       Podnikateľ Ing. Jozef Pešta - House of FUN, s miestom podnikania Veternicová 3114/9, 841 05 Bratislava-Karlova Ves, IČO: 34 858 741, DIČ: 1020258074, IČ DPH: SK1020258074, zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava pod č. 104-16163 (ďalej len „Prevádzkovateľ“), je prevádzkovateľom internetového obchodu vinyloveplatne.sk zameraného najmä na predaj vinylových platní a audiotechniky (ďalej len „internetový obchod“ a „tovar“).

 1.2       Prevádzkovateľa je možné kontaktovať poštou na adrese jeho miesta podnikania, adrese jeho prevádzkarne Michalská 18, 811 03 Bratislava-Staré Mesto (vchod zo strany Zámočníckej ulice, orientačne Zámočnícka 4), e-mailom na adrese kontakt@vinyloveplatne.sk alebo telefonicky na tel. č. 0903 471 294.

 1.3       Zákazník je subjektom, ktorý si má záujem objednať alebo si objedná u Prevádzkovateľa tovar (ďalej len „Zákazník“ a spoločne s Prevádzkovateľom len „Zmluvné strany“).

 1.4       Tento Reklamačný poriadok vzťahujúci sa na predaj tovaru (ďalej len „Reklamačný poriadok“) je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok Prevádzkovateľa pre internetový obchod vinyloveplatne.sk, v ktorom Prevádzkovateľ ponúka na predaj tovar (ďalej aj len „vec“ alebo „výrobok“).

 1.5       Prevádzkovateľ vyhotovuje tento Reklamačný poriadok, aby poskytol Zákazníkom, ktorí si od neho objednali tovar, informácie o podmienkach a postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov Zákazníkov, o ich právach súvisiacich so zodpovednosťou Prevádzkovateľa za vady.

 1.6       Ustanovenia tohto Reklamačného poriadku sa použijú iba v prípade, ak Zákazník vystupuje v právnom postavení spotrebiteľa a Prevádzkovateľ v právnom postavení obchodníka.

  

Článok II

Zodpovednosť za vady a záručná doba

2.1       Prevádzkovateľ zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. V prípade použitej veci Prevádzkovateľ zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

  

Článok III

Práva zo zodpovednosti za vady

3.1       Ak Prevádzkovateľ zodpovedá za vadu predanej veci, Zákazník má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (Článok V tohto Reklamačného poriadku), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (Článok VI tohto Reklamačného poriadku).

 3.2       Zákazník môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa Článku II bod 2.1 tohto Reklamačného poriadku.

  

Článok IV

Postup pri uplatňovaní zodpovednosti za vady (vytknutie vady)

4.1       Vytknutie vady môže Zákazník uplatniť u Prevádzkovateľa poštou na adrese miesta podnikania alebo prevádzkarne Prevádzkovateľa alebo e-mailom (kontaktné údaje sú uvedené v Článku I bod 1.2 tohto Reklamačného poriadku). Pri vytknutí vady Zákazník

-    uvedie svoje meno, priezvisko a adresu, prípadne aj kontaktný e-mail,

-    uvedie opis vady výrobku,

-    uvedie, akým spôsobom podľa Článku V alebo VI tohto Reklamačného poriadku požaduje vadu odstrániť,

-    predloží fotokópiu (v prípade uplatnenia reklamácie poštou) alebo scan (v prípade uplatnenia reklamácie e-mailom) dokladu o kúpe (napr. faktúra a potvrdenie o zaplatení); v prípade pochybností môže Prevádzkovateľ požadovať predloženie originálu dokladu o kúpe na nahliadnutie,

-    a zároveň doručí Prevádzkovateľovi predmetný tovar.

 4.2       Vada sa považuje za vytknutú až dňom, kedy budú Prevádzkovateľovi oznámené všetky informácie a doručené požadované podklady a  tovar podľa bodu 4.1 tohto článku.

 4.3       Prevádzkovateľ poskytne Zákazníkovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Zákazníkom. Prevádzkovateľ v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. Prevádzkovateľ vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý Prevádzkovateľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.

 4.4       Ak Prevádzkovateľ odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Zákazníkovi. Ak Zákazník znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Prevádzkovateľa za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Prevádzkovateľ nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa Článok III bod 3.2 tohto Reklamačného poriadku nevzťahuje.

 4.5       Zákazník má voči Prevádzkovateľovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Prevádzkovateľ, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Zákazník musí právo podľa predchádzajúcej vety uplatniť u Prevádzkovateľa najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

 

Článok V

Odstránenie vady

5.1       Zákazník má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Zákazník si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Prevádzkovateľovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Zákazníkovi značné ťažkosti.

 5.2       Prevádzkovateľ môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa 5.1 druhej vety tohto článku.

 5.3       Prevádzkovateľ opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo Zákazník vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Zákazníkovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý Zákazník vec požadoval.

 5.4       Na účely opravy alebo výmeny Zákazník odovzdá alebo sprístupní vec Prevádzkovateľovi. Náklady prevzatia veci znáša Prevádzkovateľ.

 5.5       Prevádzkovateľ dodá opravenú vec alebo náhradnú vec Zákazníkovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Zákazník dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Zákazník neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Prevádzkovateľ vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Prevádzkovateľ Zákazníka o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Prevádzkovateľ bezodkladne po predaji vyplatí Zákazníkovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Zákazník uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Prevádzkovateľom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Prevádzkovateľ môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

 5.6       Pri odstránení vady výmenou veci nemá Prevádzkovateľ právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

 5.7       Prevádzkovateľ zodpovedá za vady náhradnej veci.

 

Článok VI

Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy

6.1       Zákazník má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak

  1. a) Prevádzkovateľ vec neopravil ani nevymenil,
  2. b) Prevádzkovateľ vec neopravil ani nevymenil v súlade s Článok V bod 5.4 tohto Reklamačného poriadku,
  3. c) Prevádzkovateľ odmietol odstrániť vadu podľa Článku V bod 5.2 tohto Reklamačného poriadku,
  4. d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
  5. e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  6. f) Prevádzkovateľ vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Zákazníka.

6.2       Pri posudzovaní práva Zákazníka na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 6.1 písm. d) a e) tohto článku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od Zákazníka objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Prevádzkovateľa odstrániť vadu.

6.3       Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

6.4       Zákazník nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 6.1 tohto článku, ak sa Zákazník spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Zákazník spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Prevádzkovateľ.

6.5       Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, Zákazník môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

6.6       Zákazník po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec Prevádzkovateľovi na náklady Prevádzkovateľa.

6.7       Prevádzkovateľ po odstúpení od zmluvy vráti Zákazníkovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Prevádzkovateľovi alebo po preukázaní, že Zákazník zaslal vec Prevádzkovateľovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

6.8       Prevádzkovateľ vráti kúpnu cenu Zákazníkovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Zákazník pri zaplatení kúpnej ceny, ak Zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Prevádzkovateľ.

6.9       Prevádzkovateľ nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

 

Článok VII

Alternatívne riešenie sporov

7.1       Zákazník má právo podať Prevádzkovateľovi žiadosť o nápravu, ak medzi Zákazníkom a Prevádzkovateľom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Zákazník domnieva, že Prevádzkovateľ porušil iné práva Zákazníka.

7.2       Prevádzkovateľ informuje Zákazníka na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Prevádzkovateľ odpovedal zamietavo na žiadosť podľa bodu 7.1 tohto článku.

7.3       Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Prevádzkovateľ na žiadosť podľa bodu 7.1 tohto článku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

7.4       Viac informácií o alternatívnom riešení sporov je dostupných aj na webovom sídle Slovenskej obchodnej inšpekcie na nasledujúcom odkaze: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

7.5       Iné sťažnosti a podnety Zákazníkov, na ktorých uplatnenie má Zákazník právo podľa všeobecne záväzných právnych predpisov, vybavuje Prevádzkovateľ zákonným spôsobom. Sťažnosti a podnety Zákazníkov možno podať Prevádzkovateľovi rovnakým spôsobom ako vytknúť vady podľa tohto Reklamačného poriadku.

 

Článok VIII

Záverečné ustanovenia

8.1       Tento Reklamačný poriadok je platný od 01.07.2024.

 

Formulár na odstúpenie od zmluvy:

FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY