Obchodné podmienky
-
Článok I
Úvodné ustanovenia
1.1 Podnikateľ Ing. Jozef Pešta - House of FUN, s miestom podnikania Veternicová 3114/9, 841 05 Bratislava-Karlova Ves, IČO: 34 858 741, DIČ: 1020258074, IČ DPH: SK1020258074, zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava pod č. 104-16163 (ďalej len „Prevádzkovateľ“), je prevádzkovateľom internetového obchodu vinyloveplatne.sk zameraného najmä na predaj vinylových platní a audiotechniky (ďalej len „internetový obchod“ a „tovar“).
1.2 Prevádzkovateľa je možné kontaktovať poštou na adrese jeho miesta podnikania, adrese jeho prevádzkarne Michalská 18, 811 03 Bratislava-Staré Mesto (vchod zo strany Zámočníckej ulice, orientačne Zámočnícka 4), e-mailom na adrese info@vinyloveplatne.sk alebo telefonicky na tel. č. 0903 471 294.
1.3 Zákazník je subjektom, ktorý si má záujem objednať alebo si objedná u Prevádzkovateľa tovar (ďalej len „Zákazník“ a spoločne s Prevádzkovateľom len „Zmluvné strany“).
1.4 Tieto Všeobecné obchodné podmienky Prevádzkovateľa (ďalej len „VOP“) sa uplatnia na predzmluvné a zmluvné vzťahy medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom, ktorý prejavil záujem alebo si objednal tovar u Prevádzkovateľa, ak sa Zmluvné strany nedohodli inak.
Článok II
Tovar – vlastnosti, popis a cena tovaru
2.1 Vlastnosti, popis a cena jednotlivých tovarov, ktoré Prevádzkovateľ predáva, sú uvedené v internetovom obchode.
2.2 Cena nezahŕňa poštovné, balné a poistenie zásielky, ktoré hradí Zákazník, a ktorých výšku Prevádzkovateľ oznámi Zákazníkovi najneskôr pred uzatvorením zmluvy, ak nie je v internetovom obchode uvedené inak alebo ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak. S dodaním tovaru do iných krajín, ako je krajina miesta podnikania Prevádzkovateľa, môže byť spojená povinnosť zaplatiť clo alebo iné dane a poplatky; tieto poplatky hradí v celom rozsahu Zákazník.
Článok III
Objednávka tovaru, dodacie a platobné podmienky
3.1 Objednať tovar si Zákazník môže u Prevádzkovateľa prostredníctvom internetového obchodu. Pri objednávke Zákazník uvedie Prevádzkovateľom požadované identifikačné a kontaktné údaje. Zákazník si v rámci objednávky môže vybrať z Prevádzkovateľom sprístupnených možností dodania/dopravy (najmä osobný odber, kuriér, poštové služby, služby zásielkovne) a možností platby (najmä v hotovosti, kartou, bezhotovostným prevodom, na dobierku). Sprístupnené možnosti dodania/dopravy a možností platby sa môžu v konkrétnych prípadoch líšiť, najmä v závislosti od druhu objednaného tovaru, celkovej ceny objednaného tovaru, operatívnych a technických možností vybavovania objednávok.
3.2 Zmluva medzi Zmluvnými stranami sa považuje za uzatvorenú okamihom, kedy Prevádzkovateľ potvrdí objednávku Zákazníka. Objednávka Zákazníka sa považuje za návrh na uzatvorenie zmluvy. Ak Prevádzkovateľ potvrdí objednávku s výhradami, považuje sa to za nový návrh na uzatvorenie zmluvy, ktorý Zákazník nie je povinný prijať.
3.3 Po uzatvorení zmluvy dodá Prevádzkovateľ objednaný tovar Zákazníkovi na ním uvedenú adresu v lehote 30 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy, ak je objednaný tovar skladom a ak nie je uvedené v internetovom obchode inak. Ak objednaný tovar nie je skladom, Prevádzkovateľ ho pre Zákazníka objedná u svojho dodávateľa tak, aby bol Zákazníkovi doručený v primeranej lehote; v takom prípade sa lehota dodania podľa predchádzajúcej vety predlžuje o lehotu uvedenú v internetovom obchode ako dobu dostupnosti tovaru u dodávateľa Prevádzkovateľa.
3.4 Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je Prevádzkovateľ schopný dodať tovar Zákazníkovi v lehote dohodnutej v zmluve alebo určenej týmito VOP alebo za dohodnutú cenu, je Prevádzkovateľ povinný ponúknuť Zákazníkovi náhradné plnenie alebo možnosť Zákazníka odstúpiť od zmluvy (zrušiť objednávku). Odstúpiť od zmluvy (zrušiť objednávku) môže Zákazník doručením e-mailu Prevádzkovateľovi. V prípade, ak Zákazník už uhradil cenu tovaru alebo jej časť alebo iné súvisiace úhrady, vráti Prevádzkovateľ už uhradenú cenu tovaru alebo jej časť a iné súvisiace úhrady v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od zmluvy (zrušení objednávky) Zákazníkovi na ním určený účet, pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak Zákazník v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané Prevádzkovateľom ani neodstúpi od zmluvy, je Prevádzkovateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy a v prípade, ak Zákazník už uhradil cenu tovaru alebo jej časť alebo iné súvisiace úhrady, Prevádzkovateľ je povinný vrátiť už uhradenú cenu alebo jej časť a iné súvisiace úhrady v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy Zákazníkovi.
3.5 Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na Zákazníka.
3.6 Nebezpečenstvo náhodnej skazy alebo zhoršenia tovaru prechádza na Zákazníka okamihom prevzatia tovaru.
3.7 V prípade, ak sa Zákazník, ktorý nevystupuje v právnom postavení spotrebiteľa, dostane do omeškania so zaplatením dohodnutej ceny, vznikne mu povinnosť zaplatiť úrok z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania; pri omeškaní v trvaní viac ako 30 dní je Prevádzkovateľ oprávnený od Zákazníka požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 25 % z celkovej ceny dodávky.
Článok IV
Odstúpenie od zmluvy
4.1 Zákazník je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Zákazník môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia uvedenej lehoty.
4.2 Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
4.2.1 dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií Zákazníka alebo tovaru vyrobeného na mieru,
4.2.2 dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
4.2.3 dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
4.2.4 dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
4.2.5 dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený.
4.3 Tovar sa považuje za prevzatý Zákazníkom okamihom, keď Zákazník alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané Zákazníkom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu alebo ak sa tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
4.4 Zákazník môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u Prevádzkovateľa v listinnej podobe (poštou) alebo e-mailom alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu. Zákazník môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu bol doručený najneskôr spolu s tovarom.
4.5 Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Zákazník najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Prevádzkovateľovi. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša Zákazník.
4.6 Zákazník môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak Prevádzkovateľ na základe zmluvy dodal alebo poskytol viacero produktov.
4.7 Zákazník je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar Prevádzkovateľovi; lehota sa považuje za zachovanú, ak Zákazník odošle tovar Prevádzkovateľovi najneskôr v posledný deň lehoty.
4.8 Pri odstúpení od zmluvy znáša Zákazník náklady na vrátenie tovaru Prevádzkovateľovi, vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
4.9 Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
4.10 Prevádzkovateľ je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Prevádzkovateľ je povinný vrátiť Zákazníkovi všetky platby podľa predchádzajúcej vety v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak Zákazník neodstúpil od celej zmluvy; Prevádzkovateľ nemôže účtovať Zákazníkovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
4.11 Prevádzkovateľ nie je povinný uhradiť Zákazníkovi dodatočné náklady, ak si Zákazník výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Prevádzkovateľom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Zákazník, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Prevádzkovateľom.
4.12 Prevádzkovateľ nie je povinný pri odstúpení od zmluvy vrátiť Zákazníkovi platby podľa bodu 4.10 tohto článku pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým Zákazník nepreukáže zaslanie tovaru späť Prevádzkovateľovi.
4.13 Prevádzkovateľ je povinný vrátiť Zákazníkovi platby podľa bodu 4.10 tohto článku rovnakým spôsobom, aký použil Zákazník pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo Prevádzkovateľa dohodnúť sa so Zákazníkom na inom spôsobe úhrady, ak Zákazníkovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
4.14 Ustanovenia tohto článku sa použijú iba v prípade, ak Zákazník vystupuje v právnom postavení spotrebiteľa a Prevádzkovateľ v právnom postavení obchodníka.
Článok V
Zodpovednosť za vady, reklamácia a alternatívne riešenie sporov
5.1 Informácie o zodpovednosti Prevádzkovateľa za vady tovaru, ako aj o postupoch ich uplatňovania, informácie o spôsobe uplatňovania a vybavovanie sťažností a podnetov Zákazníkov a informácie o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov upravuje Reklamačný poriadok, ktorého aktuálne znenie je neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP.
Článok VI
Darčekové poukážky
6.1 Darčekovú poukážku Prevádzkovateľa je možné jednorazovo využiť na nákup v internetovom obchode alebo v kamenej predajni Prevádzkovateľa (Michalská 18, 811 03 Bratislava-Staré Mesto, vchod zo strany Zámočníckej ulice, orientačne Zámočnícka 4) do dátumu jej platnosti uvedeného na darčekovej poukážke. Darčekovú poukážku nemožno u Prevádzkovateľa vymeniť za peniaze, a to ani po uplynutí platnosti darčekovej poukážky, ani využiť na nákup ďalšej darčekovej poukážky. Nevyužitá darčeková poukážka v lehote jej platnosti „prepadáva“. Prevádzkovateľ (predávajúci) môže na darčekovej poukážke určiť ďalšie podmienky jej využitia, najmä uvedením minimálnej sumy objednávky (kúpnej ceny tovaru), pri ktorej možno darčekovú poukážku využiť.
6.2 Hodnota darčekovej poukážky je uvedená na darčekovej poukážke ako suma s DPH. Darčekovú poukážku možno v internetovom obchode využiť zadaním kódu darčekovej poukážky v rámci objednávky alebo v kamennom obchode jej odovzdaním Prevádzkovateľovi. Darčekovú poukážku možno využiť iba pri jednom nákupe, a to iba na nákup tovaru (nie napr. na nákup služieb, resp. zaplatenie poštového/balného a iných súvisiacich platieb), ak nie je dohodnuté inak. Pri jednom nákupe možno využiť iba jednu darčekovú poukážku alebo iba jeden zľavový kupón.
6.3 Ak je celková suma objednávky (kúpna cena tovaru) vyššia ako hodnota darčekovej poukážky, Zákazník (kupujúci) doplatí iba zvyšnú časť sumy (kúpnej ceny tovaru) nad rámec hodnoty darčekovej poukážky. Ak je celková suma objednávky (kúpna cena tovaru) nižšia ako hodnota darčekovej poukážky, zostávajúca časť hodnoty darčekovej poukážky „prepadáva“ a Zákazník (kupujúci) nemá nárok na zaplatenie rozdielu ani na využitie rozdielu pri ďalšom nákupe.
6.4 V prípade vzniku nároku Zákazníka (kupujúceho) na vrátenie kúpnej ceny, je hodnota tohto tovaru (resp. jej časť) uhradená darčekovou poukážkou vrátená prostredníctvom vydania novej darčekovej poukážky v hodnote vráteného tovaru (resp. jeho časti uhradenej darčekovou poukážkou) s dobou platnosti darčekovej poukážky minimálne 3 mesiace odo dňa jej vydania.
6.5 Ustanovenia tohto článku platia na kúpu, ako aj využitie darčekových poukážok Prevádzkovateľa v internetovom obchode, ako aj jeho kamennej predajni (Michalská 18, 811 03 Bratislava-Staré Mesto, vchod zo strany Zámočníckej ulice, orientačne Zámočnícka 4).
Článok VII
Zľavové kupóny
7.1 Zľavový kupón Prevádzkovateľa je možné jednorazovo využiť pri nákupe v internetovom obchode alebo v kamenej predajni Prevádzkovateľa (Michalská 18, 811 03 Bratislava-Staré Mesto, vchod zo strany Zámočníckej ulice, orientačne Zámočnícka 4) do dátumu jeho platnosti uvedeného na zľavovom kupóne, ak Prevádzkovateľ (predávajúci) neurčí inak. Zľavový kupón nemožno u Prevádzkovateľa vymeniť za peniaze, ani využiť na nákup darčekovej poukážky. Nevyužitý zľavový kupón v lehote jeho platnosti „prepadáva“. Prevádzkovateľ (predávajúci) môže na zľavovom kupóne určiť ďalšie podmienky jeho využitia, najmä uvedením minimálnej sumy objednávky (kúpnej ceny tovaru), pri ktorej možno zľavový kupón využiť.
7.2 Hodnota zľavového kupónu je uvedená na zľavovom kupóne ako pevná suma zľavy alebo percentuálna zľava, ktorú Prevádzkovateľ (predávajúci) poskytne Zákazníkovi (kupujúcemu) pri jeho nákupe. Zľavový kupón možno v internetovom obchode využiť zadaním kódu zľavového kupónu v rámci objednávky alebo v kamennom obchode jeho odovzdaním Prevádzkovateľovi. Zľavový kupón možno využiť iba pri jednom nákupe, a to iba na nákup tovaru (nie napr. na nákup služieb, resp. zaplatenie poštového/balného a iných súvisiacich platieb), ak nie je dohodnuté inak. Pri jednom nákupe možno využiť iba jednu darčekovú poukážku alebo iba jeden zľavový kupón.
7.3 Ak Zákazník (kupujúci) využije zľavový kupón, Prevádzkovateľ (predávajúci) mu poskytne zľavu z celkovej hodnoty objednávky (kúpnej ceny tovaru) zodpovedajúcu hodnote zľavy podľa zľavového kupónu. Zľava nemôže byť vyššia, ako je hodnota objednávky (kúpna cena tovaru); na zľavu sa v takom prípade v dotknutom rozsahu neprihliada.
7.4 V prípade vzniku nároku Zákazníka (kupujúceho) na vrátenie kúpnej ceny, ktorá bola znížená o zľavu poskytnutú využitím zľavového kupónu, Zákazník (kupujúci) nemá nárok na vydanie zľavového kupónu zodpovedajúceho zľave poskytnutej využitím zľavového kupónu ani na poskytnutie inej náhrady.
7.5 Ustanovenia tohto článku platia na využite zľavových kupónov Prevádzkovateľa v internetovom obchode, ako aj jeho kamennej predajni (Michalská 18, 811 03 Bratislava-Staré Mesto, vchod zo strany Zámočníckej ulice, orientačne Zámočnícka 4).
Článok VIII
Záverečné ustanovenia
8.1 Aktuálne znenie týchto VOP, Reklamačného poriadku, vzorového formulára na odstúpenie od zmluvy, ako aj zásad ochrany osobných údajov nájdete na vinyloveplatne.sk.
8.2 Tieto VOP sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy uzatvorenej medzi Zmluvnými stranami v súvislosti s objednávkou tovaru.
3.3 Právne vzťahy Zmluvných strán sa spravujú všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky. V prípade vzniku akéhokoľvek sporu medzi Zmluvnými stranami budú na jeho prejednanie a rozhodnutie príslušné súdy Slovenskej republiky.
8.4 Názov a adresa orgánu dohľadu: Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, ba@soi.sk.
8.5 Tieto VOP sú platné od 01.07.2024.